κάθε κυριακή ο γ.γ. του πλοκ θα απονέμει το βραβείο "για τον πούλιτσερ" της εβδομάδας σε κάποιο άρθρο εφημερίδας ή σάιτ, το οποίο προκαλεί έμετο, διάρροια, γέλια ή σχέδια για δολοφονία του βραβευμένου αρθρογράφου.
το σημερινό βραβείο "για τον πούλιτσερ" έρχεται ως κερασάκι στην χαλασμένη και ξινισμένη τούρτα της αλβανοφαγίας που κυριάρχησε την προηγούμενη εβδομάδα στο πολιτικό και δημοσιογραφικό προσωπικό αυτής της χαμερπούς και ιταμής γωνιάς των Βαλκανίων. όπως είχε αναφερθεί σε ποστ της προηγούμενης εβδομάδας, επρόκειτο να υπάρξει ομιλία του πρωθ της Αλβανίας έντι ράμα στο κλειστό του Γαλατσίου, και ο γ.γ. του πλοκ είχε υπογραμμίσει ότι η ομιλία ράμα, πέρα από τον προεκλογικό της χαρακτήρα όσον αφορά στις εκλογές της χώρας του του χρόνου, και πέρα από το προφανές δικαίωμα του να μιλήσει σε κομμάτι της διασποράς των συμπατριωτών του, όπως συνηθίζουν να κάνουν και οι αντίστοιχοι έλληνες, γινόταν σε απάντηση της τοποθέτησης του νεοναζί τρομοκράτη φρέτι μπεγλέρη του μισοσάγονου στο ευρωψοφοδέλτιο της νέας δημοκρατίας. το σημερίνό "για τον πούλιτσερ" λοιπόν πηγαίνει στην ανταπόκριση των νέων του εθνικούς πρεζέμπορα από την ομιλία του ράμα με τίτλο "Αμετανόητα προκλητικός ο Ράμα – Ρατσιστικό κρεσέντο κατά της Ελλάδας με αναφορές σε Τσάμηδες" και συγγραφέα το newsroom του μέσου.
βλέποντας τις λέξεις ρατσιστικό κρεσέντο κατά της ελλάδας σκέφτηκα ότι ο ράμα θα έλεγε πράγματα του τύπου "οι έλληνες είναι φτιαγμένοι μόνο για λαμογιές και για να τρώνε φέτα," ή "όλοι οι έλληνες είναι ομοφυλόφιλοι σαν τους αρχαίους προγόνους του." ας δούμε λοιπόν, σε τι λεκτικές προκλήσεις προχώρησε ο ράμα κατά του άδοξου ελληνικού έθνους:
"Σε μερίδα του ακροατηρίου του μάλιστα, ο διχαστικός και παραληρηματικός λόγος του Ράμα βρήκε ενθουσιώδη υποδοχή, καθώς άστραφταν οι φωτογραφίες στις χειρονομίες με τον αλβανικό αετό.
Μεταξύ άλλων τόνισε ότι πρέπει να πειστούν οι Έλληνες και οι Αλβανοί, πως η μοίρα των δύο λαών είναι αχώριστη. «Οι απαντήσεις του μέλλοντος δεν μπορούν να βρεθούν στο παρελθόν αλλά στο παρόν», υπογράμμισε."
εδώ ο ράμα λέει το ανήκουστο ότι οι παρελθοντικές συγκρούσεις μεταξύ ελλήνων και αλβανών πρέπει να ξεχαστούν και οι δύο λαοί να ασχολούνται με το παρόν. όντως προκλητικό αν σκεφτεί κανείς ότι η ελλάδα αρέσκεται στο να παρουσιάζει την Αλβανία ως προκλητική χώρα που αποβλέπει σε ελληνικά εδάφη. τώρα αν λέει ο αλβανός πρωθ ότι ότι έγινε είναι παρελθόν πως μπορούν οι ελληνικοί μύθοι να συντηρηθούν;
καλά μιλάμε το επόμενο που είπε είναι ο ορισμός της ρατσιστικής πρόκλησης:
"Στη συνέχεια περιέγραψε τον τρόπο που οι Αλβανοί έφυγαν από τη χώρα τους μετά το άνοιγμα των συνόρων, λέγοντας πως «ήρθατε σε αυτό το αρχαίο λίκνο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού για να ξεφύγετε από τα ερείπια του Κομμουνιστικού καθεστώτος»."
εδώ ο ράμα όχι μόνο κράζει το χοτζικό αιμοσταγές κουμμουνιστικό καθεστώς που είχε βάλει όλους τους αλβανούς μέσα σε μπούνκερ αλλά ΤΟΛΜΑΕΊ να αναφερθεί και στο λίκνο του αρχαιοελληνικού πολιτισμού. και πράγματι, πως τολμάει ένας κωλοαλβανός βρωμιάρης να βάζει στο στόμα του τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό να πούμε. άντε πήγαινε βάψε κανά σπίτι ρε βρωμιάρη που μας το παίζεις ότι είσαι και ζωγράφος. μην κάνω καμιά αρχαιοελληνική πολιτισμένη εισβολή να πούμε στην Ιλλυρία να πούμε.
μιλάμε για τέτοια πρόκληση να μιλάει για το λίκνο. πως θα μπορούμε τώρα εμείς να μιλάμε για βάρβαρους αλβανούς που ήρθαν να μας πάρουν τις δουλειές να πούμε. αυτός εδώ λέει ότι τα σύνορα άνοιξαν για να έρθουν οι αλβανοί να δουν τα μάρμαρα του Παρθενώνα. εμ βέβαια όταν εμείς φτιάχναμε ναούς αυτοί μόνο μπούνκερ ξέρανε να φτιάχνουν.
και φυσικά μετά άρχισε το ρατσιστικό εθνικιστικό φουλ έξτρα προκλητικό παραλήρημα:
"Αναφερόμενος κατά του ρατσισμού που όπως είπε βίωσαν οι Αλβανοί μετανάστες τόνισε ότι «αντιμετωπίσατε κάθε είδους βάναυσες εκφράσεις αλαζονείας του πλούσιου γείτονα προς τον φτωχό γείτονα».
Έκανε παραλληλισμό για τον εκδίωξη Αλβανών μεταναστών με τους Τσάμηδες, υπογραμμίζοντας πως «ζήσατε τον εξευτελισμό των επιχειρήσεων «σκούπα» στο τέλος του 20ού αιώνα, όταν σας πήραν από τα σπίτια σας με τα ρούχα σας τη νύχτα για να απελαθείτε στην Αλβανία, σαν μια ταινία πολύ παλιάς εποχής για τις αναγκαστικές μεταναστεύσεις των προγόνων μας από τα σπίτια τους στη Βόρεια Ελλάδα. Κάνατε 2-3 ασταμάτητα για τα μεροκάματα, τρώγοντας ένα γεύμα την ημέρα», σύμφωνα με το αλβανικό μέσο Top Channel.
Υποστήριξε ότι πολλοί εκ των Αλβανών που έμειναν στην Ελλάδα άλλαξαν τα ονόματα που τους έδωσαν οι γονείς τους, για να καταφέρουν να πάρουν χαρτιά και να πάνε τα παιδιά τους στο σχολείο, λέγοντας, όμως, ότι «είδατε το παιδί σας να κλαίει επειδή ήταν το καλύτερο στο σχολείο αλλά δεν του δόθηκε το δικαίωμα να συμμετάσχει στην τελετή της σημαίας».
Καταληκτικά ο Έντι Ράμα ανέφερε ότι «βήμα-βήμα καταφέρατε και γίνατε ισότιμοι πολίτες αυτής της χώρας, με τις αξίες σας, τη δουλειά σας, την ορθότητά σας, σας υποδέχτηκαν σαν να μην είστε ξένοι σε αυτή τη χώρα. Βρήκατε τη θέση σας στην ελληνική κοινωνία, κερδίσατε τον σεβασμό του διπλανού σας και την αξιοπρέπεια μιας δημοκρατικής χώρας. Η Ελλάδα είναι δική σας όσο και των Ελλήνων»."
φαντάζομαι αντιδράσεις αιλύνον τώρα που τα διαβάζουν αυτά. βασικά σαν να ακούω και μια "συνάδελφο" εκπαιδευτικό κατά τ' άλλα αριστερή που συνεχώς στο γραφείο για τους αλβανούς λέει: "που ρε βρωμιάρη έκαναν δύο και τρεις δουλειές οι αλβανοί να πούμε. που όλοι σπιτια στην Ζάκυνθο και στην Πάρο έχετε. όλοι μέρα κάθονται να πούμε και έχουν πάρει όλες τις δουλειές από τους έλληνες. πιο ρατσισμό έχει βιώσει ρε η κωλόφαρα σου ρε να πούμε. να πηγαίνατε ρε να πούμε στην ιταλία να σας πνίξουν. τι σας κάναμε εμείς. έναν πούτσο να ρίξαμε στις γυναίκες σας για να τους δώσουμε μετά άδεια παραμονής."
τώρα για το ότι οι αλβανοί είναι οι καλύτεροι μαθητές και δεν τους δώσανε την σημαία, η όλη φάση θυμίζει Σπιρτόκουτο και την "τι θα κάνεις με την Λίντα Βαγγέλη" συνομιλία μεταξύ Δημήτρη (Ερρίκου Λίτση), Γιώργου (Κώστα Ξυκομηνού και Βαγγέλη (Γιάννη Βουλγαράκη):
ΒΑΓΓΕΛΗΣ: Τι μού λέτε, τώρα; Να παντρευτώ την Αλβανίδα;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ: Αλβανίδα, Ξαλβανίδα, η Λίντα είναι μια χαρά κοπέλα. Την έχω τσεκάρει.
ΒΑΓΓΕΛΗΣ: Κι επειδή την έχουμε τσεκάρει; Δηλαδή τι; Θα την πάρω;
ΓΙΩΡΓΟΣ: Γιατί να μην την πάρεις, ρε; Γιατί να μην την πάρεις;
ΒΑΓΓΕΛΗΣ: Θα πάρω γω την Αλβανίδα;
ΓΙΩΡΓΟΣ: Τα μούτρα σου τα 'χεις δει;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ: Θα μού κάνεις τώρα κηρύγματα εσύ για τους Αλβανούς, Βαγγέλη; Δεν ξέρω γω τι σκατόφαρα είναι; Αλλά με τη Λίντα είναι αλλιώς. Την ξέρουμε, είναι δικιά μας. Πού κολλάς;
ΒΑΓΓΕΛΗΣ: Τι μού λές τώρα κι εσύ, ρε Δημήτρη, κι εσύ; Ε; Τι μού λες τώρα; Κι άμα κατέβουν οι άλλοι από κει πάνω, να πούμε; Τι θα τούς κάνω γω τόσους Αλβανούς μέσ' στο σπίτι μου;
ΓΙΩΡΓΟΣ: Γιατί, ρε; Το σόι σου καλύτερο είναι;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ: Ο πατέρας της είναι μορφωμένος. Είναι δάσκαλος.
ΓΙΩΡΓΟΣ: Έλα, μωρέ, τώρα. Αρχίδια δάσκαλος είναι.
ΒΑΓΓΕΛΗΣ: Και τι έγινε, που είναι δάσκαλος, ε; Και τι έγινε; Ο πατέρας της είναι δάσκαλος και η Λίντα καθαρίζει τους καμπινέδες μας, να πούμε.
ΓΙΩΡΓΟΣ: Ε, θα καθαρίζει και τον δικό σου, ρε μαλάκα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ: Ρε Γιώργο!
ΓΙΩΡΓΟΣ: Πάρ'τηνε, ρε! Πάρ'τηνα να τελειώνουμε! Άντε, να ησυχάσει και το μαγαζί από την κλαψομουνίασή της!
ΔΗΜΗΤΡΗΣ: Ρε Γιώργο! Άντε, ρε και συ! Προχώρα, πού κολλάς; Καλύτερες ήταν οι άλλες, δηλαδή, που είχες τόσα χρόνια, ρε μαλάκα;
ΓΙΩΡΓΟΣ: Πατσαβούρες ήτανε, μωρέ.
ΒΑΓΓΕΛΗΣ: Πατσαβούρες, πατσαβούρες, πάντως Αλβανίδες δεν ήτανε! Εσύ θα την παντρευόσουνα;
ΓΙΩΡΓΟΣ: Το ίδιο είμαστε εγώ κι εσύ, ρε; Το ίδιο είμαστε; Που θα μού πεις, εμένα, αν θα 'παιρνα Αλβανίδα; Άντε ρε κάνε μας τη χάρη από δω πέρα!
με λίγη φαντασία αυτή η συζήτηση θα μπορούσε να γίνεται μεταξύ ελλήνων δασκάλων:
ΒΑΓΓΕΛΗΣ: Τι μού λέτε, τώρα; Να βάλω 10 στην Αλβανίδα;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ: Αλβανίδα, Ξαλβανίδα, η Λίντα είναι μια χαρά μαθήτρια. Μου έχει γράψει 10 στο διαγώνισμα.
ΒΑΓΓΕΛΗΣ: Κι επειδή μας έγραψε 10 στο διαγώνισμα; Δηλαδή τι; Θα της βάλω 10;
ΓΙΩΡΓΟΣ: Γιατί να μην της βάλεις ρε; Γιατί να μην της βάλεις;
ΒΑΓΓΕΛΗΣ: Θα βάλω γω 10 στην Αλβανίδα;
ΓΙΩΡΓΟΣ: Τους άλλους σου τους μαθητές τους έχεις δει;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ: Θα μού κάνεις τώρα κηρύγματα εσύ για τους Αλβανούς, Βαγγέλη; Δεν ξέρω γω τι σκατόφαρα είναι; Αλλά με τη Λίντα είναι αλλιώς. Την ξέρουμε, είναι δικιά μας. Πού κολλάς;
ΒΑΓΓΕΛΗΣ: Τι μού λές τώρα κι εσύ, ρε Δημήτρη, κι εσύ; Ε; Τι μού λες τώρα; Κι άμα κατέβουν οι άλλοι και ζητάνε και σημαία, να πούμε; Τι θα τούς κάνω γω τόσους Αλβανούς μέσ' στο σχολείο μου;
ΓΙΩΡΓΟΣ: Γιατί, ρε; Οι έλληνες καλύτεροι είναι;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ: Ο πατέρας της είναι μορφωμένος. Είναι δάσκαλος.
ΓΙΩΡΓΟΣ: Έλα, μωρέ, τώρα. Αρχίδια δάσκαλος είναι.
ΒΑΓΓΕΛΗΣ: Και τι έγινε, που είναι δάσκαλος, ε; Και τι έγινε; Ο πατέρας της είναι δάσκαλος και η Λίντα θα καθαρίζει τους καμπινέδες μας όταν μεγαλώσει, να πούμε.
ΓΙΩΡΓΟΣ: Ε, θα καθαρίζει και τον δικό σου, ρε μαλάκα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ: Ρε Γιώργο!
ΓΙΩΡΓΟΣ: Βαλ'της 10 ρε! Βαλ'της 10 να τελειώνουμε! Άντε, να ησυχάσει και το σχολείο από την κλαψομουνίασή της!
ΔΗΜΗΤΡΗΣ: Ρε Γιώργο! Άντε, ρε και συ! Προχώρα, πού κολλάς; Καλύτερες ήταν οι άλλες οι μαθήτριες, δηλαδή, που είχες τόσα χρόνια, ρε μαλάκα;
ΓΙΩΡΓΟΣ: Άσχετες ήτανε, μωρέ.
ΒΑΓΓΕΛΗΣ: Άσχετες, άσχετες, πάντως Αλβανίδες δεν ήτανε! Εσύ θα της έδινες την σημαία;
ΓΙΩΡΓΟΣ: Το ίδιο είμαστε εγώ κι εσύ, ρε; Το ίδιο είμαστε; Που θα μού πεις, εμένα, αν θα 'δινα σε Αλβανίδα την σημαία; Άντε ρε κάνε μας τη χάρη από δω πέρα!
όσο για την εκ μέρους ράμα ταύτιση των αλβανών μεταναστών με τους τσάμηδες ("όταν σας πήραν από τα σπίτια σας με τα ρούχα σας τη νύχτα για να απελαθείτε στην Αλβανία, σαν μια ταινία πολύ παλιάς εποχής για τις αναγκαστικές μεταναστεύσεις των προγόνων μας από τα σπίτια τους στη Βόρεια Ελλάδα"). επειδή την ιστορία με τους τσάμηδες δεν την γνωρίζω καλά αντιγράφω και σχολιάζω δύο σημεία από το αντίστοιχο λήμμα της βικιπαίδειας:
"Τελικά εξαιρέθηκαν από την ανταλλαγή και σε αυτό έπαιξε ρόλο, εκτός από τους παραπάνω, και η σθεναρή απροθυμία της Τουρκίας να τους δεχτεί.[6] Ένα μικρό μόνο μέρος των μουσουλμάνων της περιοχής συμμετείχε στο πρόγραμμα ανταλλαγής πληθυσμών και μετοίκησε στην Τουρκία. Υποστηρίζεται ότι οι Τσάμηδες δεν είχαν διαμορφώσει εθνική συνείδηση αλλά προσδιορίζονταν κυρίως από τη θρησκεία, γεγονός που εξηγεί τη σύγχυση για το αν θα συμπεριλαμβάνονταν στην ανταλλαγή ή όχι.
Η εφαρμογή της ανταλλαγής πληθυσμών μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας είχε ως αποτέλεσμα ένα μέρος των προσφύγων που ήρθαν στην Ελλάδα από τη Μικρά Ασία να εγκατασταθεί στην περιοχή των Τσάμηδων. Η απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης για αυτήν την εγκατάσταση αποδίδεται στην επιθυμία της να ασκηθεί πίεση προς τους Τσάμηδες, με στόχο τον εξαναγκασμό σε εθελούσια αναχώρηση από την Ελλάδα. Ταυτόχρονα, η απαλλοτρίωση μεγάλων γαιοκτησιών, που κατείχε μια πλούσια μειοψηφία Τσάμηδων, ώστε να μοιραστεί γη στους ακτήμονες Έλληνες πρόφυγες που είχαν καταφτάσει, αύξησε τις εντάσεις μεταξύ των δυο πληθυσμιακών ομάδων, μουσουλμάνων Τσάμηδων και χριστιανών Ελλήνων."
εδώ βλέπουμε ότι αδίκως, ενώ οι τσάμηδες δεν αυτοπροσδιορίζονταν ως αλβανοί, έχασαν - έστω ως πλούσιοι που δεν μας πολυνοιάζει - ιδιοκτησίες τους γιατί δεν ήταν χριστιανοί. μάλιστα η τότε ελληνική κυβέρνηση (υποθέτω του γονατά) ήθελε να τους εξαναγκάσει σε εθελούσια φυγή. τώρα πως γίνεται κάποιος να αναγκάζεται να φύγει με δική του θέληση, είναι ένα ερώτημα που αντιστοιχεί στο ότι τα λόγια του ράμα για τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό χαρακτηρίζονται ρατσιστικά.
"Στο Β΄ παγκόσμιο πόλεμο συνεργάστηκαν με τις δυνάμεις του Άξονα, κάτι που προκάλεσε τη βίαιη εκδίωξη τους από τις δυνάμεις του ΕΔΕΣ υπό την υποστήριξη των Βρετανών και Αμερικάνων στρατιωτικών συνδέσμων, στην Αλβανία. Μεταπολεμικά συνάντησαν ιδιαίτερη καχυποψία από το κομμουνιστικό καθεστώς. Ενώ μετά τη πτώση του καθεστώτος, υπάρχουν από οργανώσεις Τσάμηδων προσπάθειες ανακίνησης θεμάτων -μεταξύ άλλων- επιστροφής περιουσιών."
μάλιστα. οκ ήταν συνεργάτες των ναζί. υποθέτω ότι αυτό δεν αφορούσε στα γυναικόπαιδα. παρόλα αυτά, όπως αναφέρει μάλιστα πιο κάτω το λήμμα, εκδιώχτηκαν με την βία ενώ στο λήμμα υπάρχει η παραδοχή ότι
"Η ποιότητα της βίας χαρακτηρίζεται και ως εθνοκάθαρση. Συνολικά τα θύματα υπολογίζονται περισσότεροι από 1200, ενώ κάποιες Αλβανικές πηγές αναφέρουν ότι ήταν 2000. Τη βία εναντίον των Τσάμηδων την αποδέχτηκαν ή έμμεσα υποστήριξαν οι Βρετανοί και Αμερικάνοι σύνδεσμοι. Οι εκφάνσεις βίας δεν είχαν συγκατάθεση της ηγεσίας ΕΔΕΣ ούτε της βρετανικής αποστολής, όμως ήταν αδύνατον να αποτραπούν απόλυτα, καθώς άμαχοι πολίτες και χαμηλόβαθμοι αντιστασιακοί ήταν εξοργισμένοι από τη δωσίλογη ένοπλη δράση ομάδων Τσάμηδων και απαιτούσαν δικαιοσύνη."
ωραία, οι τσάμηδες ας πούμε ότι καλώς "εξαλείφθηκαν" ως συνεργάτες των ναζί. ότι αυτό έγινε από τον εδεσ ωστόσο, δηλαδή από τους συνεργάτες των ναζί, ε δεν είναι λίιιιιγο ύποπτο; και άρα, το να παραλληλίζει ο ράμα τους σημερινούς αλβανούς με τους δωσιλόγους τσάμηδες, οκ είναι μεμπτό, αλλά το ότι τα νέα εξανίστανται και ενοχλούνται από το ότι γίνεται αναφορά στην εκδίωξη τους από τους εν ελλάδι συνεργάτες των ναζί, ε δεν το λες και τόσο αξιόπιστο. όταν μάλιστα δεν λαμβάνεται υπόψη η καταπίεση των τσάμηδων ως μουσουλμάνων πριν την κατοχή.
το άρθρο των νέων που βραβεύεται σήμερα με πούλιτσερ είναι ένα κλασικό παράδειγμα κλικ-πέητ άρθρου που προσπαθεί να δημιουργήσει αντιαλβανικό αίσθημα χωρίς να υπάρχει πουθενά - αν εξαιρεθεί η οριακή αναφορά στους τσάμηδες - οποιαδήποτε προκλητική και αναληθής αναφορά του ράμα προς την ελλάδα. θα έλεγε κανείς ότι είναι και ένας ρατσιστικός λίβελος, προσπαθώντας να παράξει εθνικιστικό αντιαλβανικό μίσος ενώ κατηγορεί τον ράμα ότι το έκανε - που δεν το έκανε.
και φυσικά όταν μιλάμε για λίβελους, δεν είναι δύσκολο να μας έρθουν στο μυαλό οι λίβελοι του αίματος. σωστά;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου