γενικές θέσεις για τις νομοθετικές ρυθμίσεις περί ομόφυλων ζευγαριών










το π.γ. της κ.ε. του πλοκ σήμερα δεν θα δώσει βραβείο για τον πούλιτσερ και αποφασίζει την δημοσίευση των θέσεων του σχετικά με τον νόμο για τα ομόφυλα ζευγάρια. τιμητικά δίνει το βραβείο για τον πούλιτσερ σε κάθε ομοφοβικό και μισογύνη δημοσιογράφο καθώς και στα στελέχη του ΚΚΕ για τον αντι-lgbtqi+ εμετό που εκτόξευσαν εδώ και τόσο καιρό.

α. γενικά με το πολιτικό λόγο που αναπτύχθηκε γύρω από το ζήτημα

1. το π.γ. της κ.ε. του πλοκ υπερασπίζεται την κληρονομιά του μαρξισμού και τμήματα της ιστορίας του κομμουνιστικού κινήματος κριτικά και όχι αμάσητα. η συσχέτιση του Ένγκελς μεταξύ ομοφυλοφιλίας και παιδοφιλίας ήταν δείγμα ασχετοσύνης και συντηρητικών κατάλοιπων της εποχής στην οποία έζησε. οι παλινωδίες της Σοβιετικής Ένωσης (νομιμοποίηση της ομοφυλοφιλίας μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση, διατήρηση της ποινικοποίησης της σε κάποιες - μουσουλμανικές κυρίως - ομόσπονδες δημοκρατίες της, πλήρης ποινικοποίηση της την δεκαετία του 1930) οφείλονταν αφενός στην διαιώνιση της ομοφοβίας εντός των μπολσεβίκων και στις πατριαρχικές αντιλήψεις περί αρρενωπότητας του προλεταριάτου, αφετέρου στις αντιμαρξιστικού τύπου παρεκκλίσεις όσον αφορά στην εργαλειοποίηση της επιστήμης προς "όφελος" του σοσιαλισμού και στην "επιστημονικοποίηση" του ίδιου του μαρξισμού. οφείλεται ωστόσο και στην - τακτικά σωστή, μακροπρόθεσμα στρατηγιά ολέθρια - απόφαση της σταλινικής ηγεσίας να κάνει "λαϊκομετωπικές" υποχωρήσεις προς την εκκλησια και τις υπόλοιπες εναπομείνασες δυνάμεις της τσαρικής ρωσίας προκειμένου να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή κοινωνική συνοχή για την απόκρουση του ναζιστικού κινδύνου. η διαλεκτική ανάλυση της επιβίωσης της πατριαρχίας και της ομοφοβίας δεν δικαιολογεί την ύπαρξη της, ούτε τα εγκλήματα και την καταπίεση. η χειρότερη συνέπεια ωστόσο είναι η εμμονή (του ΚΚΕ και άλλων) στην "επιστημονική ορθότητα" του μαρξισμού όσον αφορά ζητήματα βιολογίας, ψυχολογίας κλπ, η οποία χρησιμοποιείται ως a priori θέσφατο για να δικαιολογήσει την σημερινή άρνηση της προόδου της επιστήμης και της θεωρίας πάνω στα έμφυλα ζητήματα και για να αποκρύψει τον συντηρητισμό και την πατριαρχία.

2. το π.γ. της κ.ε. του πλοκ θεωρεί την στάση του ΚΚΕ, της ΟΚΔΕ, του Μ-Λ ΚΚΕ, της ΚΟΕ - και οποιασδήποτε άλλης οργάνωσης αναφέρεται στην αριστερά, στον αντικαπιταλισμό κλπ - όσον αφορά την αντίθεση τους στην νομοθετική ισότητα για τα lgbtqi+ άτομα ως μια ακόμα ένδειξη ότι αποτελούν αντιμαρξιστικά, ρεβιζιονιστικά, αντεπαναστατικά και αντεργατικά μορφώματα που το μόνο που αξίζουν είναι την περιφρόνηση και το φτύσιμο όλων των καταπιεσμένων. αποτελούν κατακάθια της ελληνικής συντηρητικής χριστιανοκρατούμενης κοινωνίας, συνοδοιπόρους της κυβέρνησης και της ακροδεξιάς σε επίπεδο προπαγάνδας και ρητορικής. ο κοινωνικοβιολογικός τους ντετερμινισμός δεν έχει καμιά σχέση ούτε με τον μαρξισμό σαν ιστορική-διαλεκτική μέθοδο ανάλυσης και καταστροφής της ταξικής κοινωνίας, ούτε με την επιστήμη. για το ΚΚΕ, εκτός από τον συντηρητισμό που διακατέχει τα ίδια του τα στελέχη και τα μέλη, η στάση του δείχνει για μια ακόμα φορά ότι η κοινωνική και εκλογική βάση στην οποία απευθύνεται για την αναπαραγωγή του ως κοινοβουλευτικό κόμμα και οικονομικός μηχανισμός δεν είναι η εργατική τάξη, η νεολαία και οι μετανάστες των δύο αστικών μητροπόλεων και των επαρχιακών πόλεων, αλλά οι νοικοκυραίοι και οι εργοδότες-"ελεύθεροι επαγγελματίες" των πόλεων και οι αγρότες-ιδιοκτήτες-εργοδότες της επαρχίας. σε αντίθεση με τον ψευδοκομμουνισμό και την ομοφοβία των παραπάνω μορφωμάτων, οι πραγματικά επαναστατικές και κομμουνιστικές-μαρξιστικές-λενινιστικές δυνάμεις που μάχονται ένοπλα και αντλούν την δύναμη τους από τα καταπιεσμένα ταξικά, εθνοτικά και εμφυλικά κομμάτια κοινωνιών σε πιο "καθυστερημένες" εκπαιδευτικά, οικονομικά, θρησκευτικά χώρες αποδέχονται ανοιχτά τα lgbtqi+ άτομα στις τάξεις τους, διεξάγουν γάμους και ενθαρρύνουν την αλλαγή φύλου για τα τρανς άτομα και παλεύουν για την σεξουαλική απελευθέρωση: φιλιππίνες (Κομμουνιστικό Κόμμα Φιλιππινών/Νέος Λαϊκός Στρατός), ινδία (Κομμουνιστικό Κόμμα (Μαοϊκό)), νεπάλ (το πάλαι ποτέ Κομμουνιστικό Κόμμα Νεπάλ (Μαοϊκό)), τουρκία (Κομμουνιστικό Κόμμα Τουρκίας/Μαρξιστικό Λενινιστικό, Μαρξιστικό Λενινιστικό Κομμουνιστικό Κόμμα). τα ένοπλα μαρξιστικά-λενινιστικά-αντιρεβιζιονιστικά ρεύματα συνεχίζουν να προχωρούν τον μαρξισμό και τον κομμουνισμό στο μέλλον, αποτελούν την ζωντανή κληρονομικά του κομμουνιστικού κινήματος και την διαρκή προσπάθεια για την διόρθωση των λαθών και των παρεκκλίσεων του παλιού κομμουνιστικού κινήματος.

3. το π.γ. της κ.ε. του πλοκ θεωρεί την στάση του σύριζα και της νέας αριστεράς ακόμα μια ένδειξη της χρεοκοπίας της αριστεράς του κεφαλαίου στην ελλάδα. η αμαχητί ψήφιση ενός νομοσχεδίου που δεν οδηγεί σε πλήρη νομοθετική εξίσωση των lgbtqi+ ατόμων όσον αφορά στο δικαίωμα στην απόκτηση παιδιού και την δημιουργία οικογένειας χωρίς αστερίσκους, δείχνει ότι οι δυνάμεις της ρεφορμιστικής συστημικής αριστεράς έχουν αποδεχθεί πλέον τον ρόλο τους ως δεκανίκια του κράτους και του κεφαλαίου και ως υποστηρικτές του καθεστώτος μητσοτάκη. η υποκριτική στάση του σύριζα (και των βουλευτών της νέας αριστεράς όσο ακόμα ήταν στελέχη του σύριζα) να κουνάει το δάχτυλο στον μητσοτάκη γιατί δεν φέρνει στην βουλή νόμο για την θέσπιση γάμου για τα ομόφυλα ζευγάρια, ενώ ο ίδιος δεν το έκανε όσο ήταν κυβέρνηση και θα είχε 100% επωφεληθεί εκλογικά από μια τέτοια ρύθμιση, του γύρισε μπούμερανγκ. αντί οι δήθεν προοδευτικές δυνάμεις να εκμεταλλευτούν τα πιθανά ρήγματα εντός της κοινοβουλευτικής ομάδας της νδ και του πασόκ και να εκβιάσουν αριθμητικά τον μητσοτάκη ώστε να εξαναγκαστεί να νομοθετήσει και για την τεκνοθεσία, για την παρένθετη κύηση και για την εξίσωση των τρανς ατόμων σύρθηκαν πίσω από την κυβέρνηση και έγιναν για μια ακόμα φορά το αριστερό δεκανίκι του ακραίου κέντρου. το π.γ. της κ.ε. του πλοκ θεωρεί ότι οι δήθεν προοδευτικές δυνάμεις όφειλαν να απόσχουν από την ψηφοφορία ενός νομοσχεδίου που δημιουργήθηκε για να διαιωνίσει τις ανισότητες και την άρνηση της αξιοπρέπειας για όλους τους ανθρώπους και να κάνουν ρητούς τους λόγους για την αποχή τους προς την lgbtqi+ κοινότητα.

4. το π.γ. της κ.ε. του πλοκ θεωρεί την ψήφιση του νόμου για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών πολιτική νίκη του μητσοτάκη. πρώτον, είναι νίκη του μητσοτάκη απέναντι στην κοινοβουλευτική αριστερά, καθώς απέδειξε ότι την χρησιμοποιεί όπως θέλει για να περάσει ότι θέλει χωρίς να έχει εξασφαλίσει την συνοχή του δικού του κόμματος. δεύτερον, είναι νίκη του μητσοτάκη και του μιντιακού/προπαγανδιστικού καθεστωτικού μηχανισμού απέναντι στις ριζοσπαστικές φωνές εντός της lgbtqi+ κοινότητας και του κινήματος, καθώς κατάφερε (μέσω των φίλιων μμε και με τις πλάτες των αριστερών) να παρουσιαστεί στην κοινή γνώμη ως προοδευτικός, ως ανοιχτός στην διαφορετικότητα και υπερασπιστής της απελευθέρωσης και της ισότητας, ως αποδέκτης θετικών σχολίων από το εξωτερικό και ευχαριστιών από τα καθεστωτικά ρεύματα της lgbtqi+ κοινότητας. τρίτον, είναι νίκη του μητσοτάκη απέναντι στους ναζιστές εσωκομματικούς του αντιπάλους και τα κομμάτια της εκκλησίας που κινούνται γύρω τους, καθώς τους απέδειξε ότι μπορεί να περάσει τα νομοσχέδια που θέλει χωρίς την συναίνεση τους. όχι μόνο δεν τσαλακώθηκε πολιτικά και κοινοβουλευτικά από την νομοθετική ρύθμιση, αλλά μπορεί να χρησιμοποιήσει την "διαφοροποίηση" των βουλευτών του εναντίον τους στο μέλλον.

5. το π.γ. της κ.ε. του πλοκ θεωρεί ότι η χρήση επιστημονικών επιχειρημάτων ώστε να πειστούν οι φασίστες, οι νοικοκυραίοι και οι κυρ-παντελήδες δεξιάς και αριστερής προέλευσης για την ανάγκη νομοθετικών ρυθμίσεων για την εξίσωση των lgbtqi+ ατόμων (και ιδιαίτερα για την απόκτηση παιδιού) δεν έχει το παραμικρό αποτέλεσμα. κανένας διάλογος με όσους θεωρούν ότι το επί δεκάδες αιώνες επιβεβλημένο πατριαρχικό/ετερόφυλο πρότυπο της οικογένειας και της γονεϊκότητας αποτελεί ψυχολογικά, αναπτυξιακά και παιδαγωγικά επιτυχημένο τρόπο ανατροφής των παιδιών και ισότητας στην ερωτική/συζυγική σχέση. κανένας διάλογος με όσους στρέιτ νομίζουν ότι έχουν το κοινωνικό και πολιτικό δικαίωμα να καθορίζουν πως θα ζήσει οποιοσδήποτε άλλος την ζωή του. κανένας διάλογος με όσους αρνούνται το να προσφέρει ο κάθε άνθρωπος την αγάπη του σε ένα ορφανό παιδί και στο δικό του - ακόμα αγέννητο - παιδί. κανένας διάλογος με όσους απαιτούν από τα παιδιά όσων lgbtqi+ ατόμων έκαναν το τρομερό βήμα να αποκτήσουν παιδί με οποιονδήποτε τρόπο να συνεχίσουν να ζουν στο σκοτάδι, στην αβεβαιότητα, στον φόβο για το τι θα τους συμβεί αν μείνουν ορφανά από τον "γονέα 1" ελλείψει "γονέα 2" ή "γονέα 3."

για το νόμο που ψηφίστηκε

6. το π.γ. της κ.ε. του πλοκ θεωρεί την ψήφιση του συγκεκριμένου νόμου 5089/2024 με τις συγκεκριμένες διατάξεις και τις συγκεκριμένες ελλείψεις ήττα και όχι νίκη. και αυτό γιατί αφήνει εκτός 4 πολύ σημαντικά ζητήματα: πρώτον, δεν αναφέρεται ρητά στα τρανς/intersex/non-binary άτομα και στα τρανς/intersex/non-binary ζευγάρια όσον αφορά τον γάμο και την απόκτηση παιδιού (οι διατυπώσεις "συζύγους/ζεύγη/άτομα του ίδιου φύλου" θα έπρεπε να είχαν αντικατασταθεί από την φράση "συζύγους/ζεύγη/άτομα ανεξαρτήτως φύλου"). δεν είναι τυχαίο ότι τα τρανς/intersex άτομα βιώνουν διακρίσεις και ρατσιστικές συμπεριφορές ακόμα και εντός της lgbtqi+ κοινότητας από cis γκέι ή λεσβίες (και φυσικά είναι πιο "απεχθή" και από τον straight ελληνόψυχο βούρκο). το γεγονός ότι έμειναν εκτός της νομοθεσίας δεν είναι καθόλου τυχαίο - είναι σίγουρο ότι τα mainstream/cis/καθωσπρέπει ρεύματα της lgbtqi+ κοινότητας όπως εκπροσωπήθηκαν στις διαβουλεύσεις από μκο και παράγοντες δεν είπαν κουβέντα για την συμπερίληψη τους. δεύτερον, παρά τις περί του αντιθέτου πανηγυρικές ιαχές, δεν υπάρχει καθόλου ρητή αναφορά στην δυνατότητα των ομόφυλων ζευγαριών να τεκνοθετήσουν, παρά μόνο στην ασαφή έννοια της "απόκτησης κοινού παιδιού από συζύγους του ίδιου φύλου," δηλαδή, κατά βάση, της απόκτησης παιδιού από δύο γυναίκες μέσω ενδομήτριας σπερματέγχυσης ή εξωσωματικής ή της παρένθετης κύησης αποκλειστικά στο εξωτερικό. εκτός αν η τεκνοθεσία προκύπτει εκ του σύνεγγυς λόγω της αναγνώρισης του γάμου. τρίτον, παρά τις σωστές προτάσεις του σύριζα για προσθήκη τροπολογιών σχετικά με την αναγνώριση της συγγένειας/οικογενειακότητας για παιδιά που γεννήθηκαν κατά τη διάρκεια του γάμου μεταξύ γυναικών και σχετικά την εκούσια αναγνώριση εκ μέρους της από της μη βιολογικής μητέρας παιδιού που γεννήθηκε εκτός γάμου . η μη υιοθέτηση αυτών των τροπολογιών αφήνει τα παιδιά γυναικών και τις μη βιολογικές τους μητέρες στο σκοτάδι, στην έλλειψη ορατότητας και στον κίνδυνο. τέταρτον, δεν νομιμοποιείται (άρα απαγορεύεται) η δυνατότητα για την απόκτηση παιδιού μέσω παρένθετης μητέρας για μη παντρεμένους γκέι άντρες, για γκέι ζευγάρια και για τρανς/intersex/non-binary άτομα/ζευγάρια. και εδώ, εκτός από την διάκριση μεταξύ των κατηγοριοιπήσεων των lgbtqi+ ατόμων, εισάγεται και η ταξική/οικονομική διάσταση του ζητήματος, καθώς οι πλούσιοι γκέι άντρες (κασσελάκης-πατέλης: κοινός αγώνας-κοινή εισοδηματική κλίμακα) που θέλουν να αποκτήσουν παιδί μέσω παρένθετης μπορούν να πάνε στο εξωτερικό και μετά να κάνουν χρήση του άρθρου 11 του νόμου για να νομιμοποιήσουν την γονεϊκή σχέση. ή να καταφύγουν οι υπόλοιποι αγνοημένοι του "προοδευτικού" νόμου στις ήδη υπάρχουσες μαύρες και εκβιαστικές λύσεις των παράνομων κέντρων που εδώ και δεκαετίες έχουν μετατρέψει τα σώματα γυναικών σε "μηχανές αναπαραγωγής." με άλλα λόγια, η διάκριση σχετικά με το ποιος μπορεί να κάνει παιδί ειναι νομιμοποίηση της παρανομίας των μαφιόζικων κυκλωμάτων υποβοηθούμενης κύησης και των μαιευτηρίων, των εκβιασμών πάνω στα σώματα φτωχών και απροστάτευτων γυναικών (και ιδιαίτερα μεταναστριών/προσφυγισσών). μιλάμε για αποθέωση της προστασίας της μητρότητας και της γυναίκας.

7. το π.γ. της κ.ε. του πλοκ δεν κάνει mansplaining ούτε μιλάει από καθέδρας όταν χαρακτηρίζει το νομοσχέδιο ήττα. θεωρεί την λογική των σταδίων και του one-step-at-a-time ζητιανιά, αποδοχή των διακρίσεων και άρνηση της ολοκληρωτικής εξίσωσης και απελευθέρωσης. δεν παραγνωρίζει ούτε ότι ακόμα και αυτά τα ολίγα αποτελούν κατάκτηση για το ελληνικό βασίλειο των σταυροφόρων, ούτε τις θετικές διατάξεις στο επίπεδο της νομικής - τουλάχιστον - εξάλειψης των διακρίσεων στην εκπαίδευση και στην εργασία. όμως, εδώ δεν μιλάμε μόνο για κάποια παράλειψη ολόκληρων κατηγοριών των lgbtqi+ προσανατολισμών. πρώτον, μιλάμε για έναν νόμο που για να περάσει έκλεισε το μάτι στην alt-right ρητορική των ακροδεξιών της νδ και της εκκλησίας και αποδέχθηκε την κυριαρχία της ορθοδοξίας και της ετεροσεξιστικής αντρικής υπεροχής πάνω στο τι ορίζεται ως απόκτηση παιδιού. δεύτερον, η νομοθετική κωδικοποίηση των διακρίσεων μεταξύ των lgbtqi+ προσανατολισμών αποτελεί de facto επέκταση των εξαιρέσεων σχετικά με το τι θεωρείται κοινωνικά αποδεκτό και επιστημονικά "φυσιολογικό" στο ελληνικό βασίλειο των σταυροφόρων. όταν η κανονικοποίηση των διακρίσεων βαφτίζεται κοινωνική, πολιτική και επιστημονική πρόοδος, τότε η διαφορά από την διά νόμου και ξίφους ιμπεριαλιστική επιβολή της "προόδου" του διαφωτισμού καιτης ευγονικής πάνω στους απολίτιστους της Ασίας και της Αφρικής έγκειται μόνο στο ποια σώματα βρίσκονται σε καθεστώς εξαίρεσης. και για να γίνουμε σαφείς: αυτός ο νόμος είναι ταφόπλακα όσον αφορά το ποιοι θεωρούνται κανονικοί και αποδεκτοί. άπαξ και πήρε φεκ, μην περιμένετε να ξαναπεράσει ποτέ άλλος "πιο προοδευτικός" νόμος που να οδηγήσει στην νομοθετική συμπερίληψη όσων θέλουν να κάνουν παιδιά και των τρανς/intersex/non-binary.

8. το π.γ. της κ.ε. του πλοκ θεωρεί σωστές και θετικές τις διατάξεις των άρθρων 6-9 για την ισότητα στην προστασία από τις εργασιακές διακρίσεις και την ισότητα παροχή ασφάλισης, εκπαίδευσης, πρόνοιας κλπ, αλλά θεωρεί σίγουρη την συνέχιση των διακρίσεων και της εκμετάλλευσης, όπως άλλωστε γίνεται και για όλους τους υπόλοιπους εργαζόμενους που βιώνουν εργοδοτικές αυθαιρεσίες και τρομοκράτηση από τα αφεντικά του παρά την "ισχύουσα νομοθεσία." με άλλα λόγια (και έχοντας από πρώτο χέρι εμπειρία από ομοφοβική αντιμετώπιση εντός "ταξικού" σωματείου), ας δούμε αν τα σωματεία των κκεδων, των δεξιών και των πασόκων θα μιλήσουν ανοιχτά για ομοφοβική αντιμετώπιση lgbtqi+ εργαζόμενου σε περίπτωση καταγγελίας. ή μήπως οι lgbtqi+ μκο θα κάνουν και συνδικαλισμό;

9. το π.γ. της κ.ε. του πλοκ θεωρεί την ψήφιση του νομοσχεδίου έναν θρίαμβο της διαμεσολαβημένης μέσω του θεάματος ορατότητας. δεν είναι τυχαίο ότι στα σόσιαλ, στα κανάλια και στα πρωτοσέλιδα δεν γίνεται λόγος για τις διατάξεις συμπερίληψης στην εργασία, την εκπαίδευση και την παροχή πρόνοιας για τα lgbtqi+ άτομα και τα παιδιά τους. δεν γίνεται αναφορά στην (εκ του σύνεγγυς) νομιμοποίηση της τεκνοθεσίας. δεν γίνεται καν αναφορά στην δυνατότητα που δίνει ο γάμος να μπορούν τα ομόφυλα ζευγάρια να αποκτούν νόμιμα παιδιά και να κάνουν ορατές της οικογένειες τους. ο βασικός λόγος πανηγυρισμού και το αποκορύφωμα της ορατότητας είναι ο γάμος ως τέτοιος. είναι ο γάμος όχι ως απόκτηση ίσων δικαιωμάτων αλλά ως θέαμα, ως ευκαιρία αναρτήσεων φωτό στα σόσιαλ, ως ευκαιρία να φορέσουμε τα καλά μας, ως ευκαιρία για τα κανάλια να χωρέσουν λίγο ακόμα θέαμα στα πρωινάδικα και στα δελτία τους. είναι ο γάμος ως ευκαιρία για την κάθε τηλεπερσόνα και τον κάθε παράγοντα των lgbtqi+ μκο να αποκτήσει λίγο παραπάνω κοινό, λίγη παραπάνω δημοσιότητα, ε και να είναι και ένα stepping stone για την μελλοντική πολιτική του καριέρα. ακόμα και με κόμματα που είναι κατά τ' άλλα πατριωτικά, εθνικιστικά και δεξιούτσικα. είναι ο γάμος ως μια άλλη διάσταση του κρατικού/καπιταλιστικού athens pride του δήμου αθηναίων, της αμερικάνικης πρεσβείας, των καναλιών της υποκουλτούρας και των εταιρείων καλλυντικών (δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι στην μεγαλύτερη πόλη των Βαλκανίων δεν υπάρχει αυτοοργανωμένο/αυτόνομο/αντικαπιταλιστικό pride και οι αριστεροί σέρνονται πίσω από τους συνομιλητές του κράτους και το μπλοκ των γκέι μπάτσων).

10. το π.γ. της κ.ε. του πλοκ θεωρεί την ψήφιση του νομοσχεδίου ως θρίαμβο της τοξικής θετικότητας ως όχημα επιβολής των διαχωρισμών και των διακρίσεων μεταξύ των lgbtqi+ προσανατολισμών. την στιγμή που έξω από την βουλή τα συγκεντρωμένα άτομα πανηγύριζαν για τα δικαιώματα που αποκτούσαν, στην πραγματικότητα πανηγύριζαν και για την de jure κανονικοποίηση του ποιος και τι θεωρείται φυσιολογικό και ικανό να κάνει οικογένεια και να παντρευτεί. είναι σίγουρο ότι αν υπήρξαν διαμαρτυρίες και προσπάθειες για συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας κατά των διακρίσεων των τρανς/intersex/non-binary ατόμων αυτές απαγορεύτηκαν ντε φάκτο από τα mainstream/καθωσπρέπει τμήματα της lgbtqi+ κοινότητας ώστε να μην χαλάσει η θετική στιγμή (έτσι κι αλλιώς, για πολλούς/πολλές cis γκέι και λεσβίες οι τρανς δεν είναι αληθινοί άντρες ή γυναίκες, οπότε τι ζητάτε τώρα). είναι ένας θρίαμβος της τοξικής θετικότητας ως de facto απαγόρευση της κριτικής στην διαιώνιση των διακρίσεων και της έλλειψης ορατότητας που παράγει ο νόμος. είναι ο θρίαμβος της τοξικής θετικότητας ως όχημα εμπορευματοποίησης από το κάθε δήθεν gay-friendly ραδιοφωνικό σταθμό και τις εταιρείες προϊόντων ομορφιάς/παραγωγής στερεότυπων ομορφιάς. είναι ο θρίαμβος της τοξικής θετικότητας ως αποδοχή της συνταγματικής εξουσίας της ορθοδοξίας και του χριστιανισμού ως βασικό κομμάτι της ταυτότητας του ελληνικού κράτους και της εικόνας του στο εσωτερικό και στο εξωτερικό.

11. το π.γ. της κ.ε του πλοκ θεωρεί την ψήφιση του νόμου την χρεοκοπία του δικαιωματισμού, δηλαδή της ψευδούς συνείδησης των πανανθρώπινων δικαιωμάτων μέσα σε συνθήκες καπιταλιστικής αναδιάρθρωσης και αστικού ολοκληρωτισμού. η δικαιωματίστικη ρητορική είναι ο πολιορκητικός κριός της ισλαμοφοβίας, της ιμπεριαλιστικής επιθετικότητας, του εκπολιτισμού των "βαρβάρων." είναι η απόδοση δικαιωμάτων για συγκεκριμένα τμήματα του πληθυσμού που θεωρούνται ελέγξιμα ή προσοδοφόρα έναντι κάποιων άλλων που εμπίπτουν στο σύγχρονο καθεστώς εξαίρεσης: η τάδε εθνικότητα προσφύγων έναντι κάποιας άλλης, οι εργαζόμενοι έναντι των ανέργων, οι ισραηλινοί έναντι των αράβων, οι cis γκέι και λεσβίες έναντι των τρανς. ο δικαιωματισμός ως ψευδή συνείδηση των κινημάτων εντός της καπιταλιστικής αναδιάρθρωσης χρειάζεται πάντα ένα παράδειγμα εξαίρεσης, κάποιους αποκλεισμένους για τους οποίους το σύνολο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων μπορεί να "περιμένει."

12. το π.γ. της κ.ε. του πλοκ δεν θεωρεί την αγάπη επαρκή συνθήκη για την απελευθέρωση των καταπιεσμένων ή ακόμα και για την νομοθετική κατοχύρωση της ισότητας όλων των ανθρώπων. η αγάπη είναι αναγκαία συνθήκη, αλλά το μίσος, το ταξικό μίσος, το αντιχριστιανικό μίσος, το αντικρατικό και αντικαπιταλιστικό μίσος, το αντισεξιστικό και αντιομοφοβικό μίσος είναι εκείνη η απαραίτητη και επαρκής συνθήκη για την νίκη πάνω στην καταπίεση. με όπλο τον διαλεκτικό υλισμό της άρνησης να παλέψουμε να κατακτηθούν όλα για όλ@.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου